בית ספר האלה מודיעין

כי אצלנו אינטליגנציה היא לא רק מנת משכל !

פעילויות - גלישה בטוחה

"מתחברים על בטוח"

השבוע הלאומי לגלישה בטוחה מצוין מדי שנה מתוך הבנה שחינוך לגלישה נבונה ואחראית ברשת האינטרנט הינו אתגר חשוב במציאות של החיים במאה ה-21. רשת האינטרנט משפיעה על חיינו בכל התחומים ומזמנת אפשרויות רבות של נגישות למידע, שיתופיות, יצירה ותקשורת גלובלית.

זהו שבוע של תהליך חינוכי המוקדש להבנת השפעת הרשת על חיינו, תוך העלאת המודעות ליתרונות וחסרונות הנלווים לשימוש בכלים הטכנולוגיים במרחבי הרשת. ילדים ובני הנוער כיום מבלים זמן רב מול המסכים השונים, וחשוב לסייע להם להתנהל באופן נבון ואחראי ולהיות ערים להשפעות של סביבת הרשת.

מתוך הקטלוג החינוכי

מכירים ולומדים – ומסכנות ברשת נזהרים 

סרטון מקסים מעורר דיון ומחשבה.

המשרד לביטחון הפנים ומשרד החינוך, תשע"ב 

בריינפופ  סרטונים בנושא גלישה בטוחה באינטרנט. נכנסים דרך הזדהות משרד החינוך

משפחה ברשת מצגת על הסכנות וההימנעות מהן. מכילה בתוכה קישור לסרטון שלעיל. מזמנת דיון ושיחה בנושא. המשרד לביטחון הפנים ומשרד החינוך, תשע"ב 

מחוברים  פעילויות שונות בנושא גלישה ברשת. מאתר "גלים".

לחצן העזרה הפרטי שלי ילדים ובני נוער נמצאים ברשת זמן ממושך ועל פי רוב יהיו הראשונים שיראו ויוכלו לדעת האם חבריהם זקוקים לעזרה. לכן, חשוב שאנו המבוגרים נחזק בקרב תלמידינו את המסר כי באפשרותם לעזור, לעשות משהו טוב לטובת אחרים, להשתמש בכוחות שלהם באופן מושכל למטרות שונות, בזמנים שונים ובסביבות שונות. 

שיעור כישורי חיים בנושא התנהלות מיטבית ברשת.
בפעילות זו נבקש לתרגל עם התלמידים תהליך חשיבה המורכב מהפעולות הבאות: עוצרים – חושבים – מחליטים. זאת, במטרה לבסס ולחזק את המסרים של הפעלת שיקול דעת ופנייה למבוגר באשר להתנהלותם ברשת.
מתוך הקטלוג החינוכי.
דפי PDF. שיעור פרונטלי בכיתה.
כניסה למערכת